Announcement

Collapse
No announcement yet.

GPS trekovi

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• GPS trekovi

Nadam se da ne postavljam pitanje u pogrešnoj temi.

Elem, relativni sam početnik u planinarenju, odradio sa suprugom jedno 10-tak jednodnevnih tura u lokalu sa raznim planinarskim društvima. Sviđa nam se i rado bi da nastavimo. Ići u organizovanim turama ima svojih prednosti, prije svega zbog upoznavanja drugih ljudi i druženja, dalje jeftinije je, onda i zato što vodiči znaju šta vrijedi vidjeti usput, itd. Ima međutim i svojih mana, npr. obično ujutru i uveče bude klackanje u nekom raspalom kombiju koje zna da potre dobar dio efekta boravka u prirodi, dalje ono što meni najviše smeta je što okreni-obrni većinu vremena ideš za vodičem u koloni kao ovca, dakle ništa od nekog samostalnog snalaženja i orijentacije. Tako da smo radi da probamo neke jednodnevne izlete u sopstvenoj režiji.

E sad, pitanje je - kako znati kuda ići, kako odabrati stazu? Čini mi se da je najlogičnije da probamo sa GPS trekovima nekih staza koje su ljudi već prošli, međutim problem je gdje naći, i kako prepoznati, dobre trekove. Za ove naše prostore, rekao bih da je ranije bio aktuelan sajt stazeibogaze.info, a da se u zadnje vrijeme dosta kače trekovi i na globalne sajtove poput wikiloc.com ili alltrails.com. Međutim, u oba slučaja ljudi kače trekove prilično neselektivno, u smislu da mi se čini da variraju od osmišljenih tura do nekih slučajnih lutanja, obično bez ikakvih detaljnijih opisa ili bilo kakvih naznaka na treku šta ima interesantno za vidjeti.

Pa bih zamolio za savjet, ako je neko bio u sličnoj situaciji, kako se organizovati? Da li ipak treba potražiti neku knjigu vodič sa trekovima, i ima li preporuka u tom smislu?